سریال و انمیشن

(تصاویر) با لوکیشن سریال پایتخت بیشتر آشنا شوید

(تصاویر) با لوکیشن سریال پایتخت بیشتر آشنا شوید

از مازندران، در روزهای گذشته محسن تنابنده، بازیگر نقش نقی معمولی در سریال پایتخت با گذاشتن یک استوری از آغاز فصل هفتم این سریال خبر داد، سریالی که توانست در بین بینندگان ایرانی جای خود را باز کند.

محبوبیت این سریال تا جایی بود که مسافران و گردشگران بسیاری خود را به لوکیشن زیبای آن رساندند تا از همان فضاهای زیبا و سرسبزی که در این فیلم به نمایش گذاشته بود، بهره بگیرند.

شیرگاه، این شهر زیبا همان لوکیشن سریال پایتخت است که قرار است در این گزارش به معرفی آن بپردازیم.

2

شیرگاه مرکز شهرستان سوادکوه شمالی است و روستاهای آن چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، چراکه کل این منطقه با کوه‌های سرسبز البرز احاطه شده است و خانه‌های روستایی در قلبِ دره‌ای زیبا و چشم‌نواز قرار گرفته‌اند.

در شیرگاه از دشت و رودخانه تا پل‌های زیبا و خطوط راه‌آهن و جنگل‌های انبوه را خواهید دید، وجود دو رودخانه پر آب در این منطقه موجب شده است که از سالیان دور چندین پل در شیرگاه ساخته شوند، به همین علت این شهر را با نام شهر پل‌ها نیز می‌شناسند، بیش از ۱۰ پل در این شهر وجود دارد که قدمت آن‌ها به دوران سامانی، صفویه و پهلوی می‌رسد.

3

چگونه به شیرگاه برویم؟

حالا اگر دلتان برای این شهر زیبای مازندران لک زده است به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید به شیرگاه بروید، این شهر از جنوب به سوادکوه و از شمال به قائم‌شهر می‌رسد. همچنین از غرب و شرق به دو شهر توریستی مازندران، بابل و ساری محدود می‌شود.

از تهران که بخواهید راهی شیرگاه شوید، دو مسیر به شما پیشنهاد می‌شود که در حدود ۲۰ دقیقه با هم اختلاف دارند، یکی در حدود سه ساعت و ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و دیگری در حدود سه ساعت و نیم اما این اختلاف زمانی چندان زیاد نیست که بخواهید مسیر کوتاه‌تر را انتخاب کنید.

راه‌آهن پر آوازه شمال نیز از این شهر زیبا عبور می‌کند و ایستگاه قطار آن در دلِ طبیعتی بکر و زیبا قرار گرفته است، علاوه بر این، این شهر محل تلاقی دو رود تالاررود و کسیلیان است که از منطقه آلاشت و گردنه‌های دوگل سرچشمه می‌گیرند.

در این شهر به دلیل وجود رودها و دره‌های متعدد، چندین پل ساخته شده است تا قسمت‌های مختلف شیرگاه را به هم متصل کند، پل شاه عباسی آبدنگسر، پل دختر (چالی) و پل شاپور چند مورد از پل‌های تاریخی هستند که از جاذبه‌های گردشگری آن نیز به شمار می‌روند. هنگام عبور از این پل‌ها سر بچرخانید و سرسبزی دره و خروش رودخانه‌ی زیر پایتان را تماشا کنید!

4

وضعیت آب و هوایی شیرگاه

از آب‌وهوای شیرگاه هم برایتان می‌گوئیم تا بدانید جایی که غیر است چند روزی در آن به استراحت بپردازید چه آب و هوایی دارد، شیرگاه دارای اقلیمی معتدل و نیمه‌مرطوب است، چرا که به واسطه فاصله ۳۰ کیلومتری از دریا و احاطه شدن با کوه‌های البرز مرکزی، آب‌وهوای مطبوع و دلپذیری دارد اما به طور کلی تابستان‌های این منطقه گرم و مرطوب بوده و زمستان‌ها هوا سرد و برفی است. بهار و پاییز نیز هوا معتدل و خنک خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری شیرگاه

حالا که خودتان را به شیرگاه رساندید، برایتان از جاذبه‌های گردشگری این شهر هم خواهیم گفت تا این چند روزی که به طبیعت پناه آورده‌اید، از این جاذبه‌ها نیز دیدن کنید.

5

جنگل و آبشار پلنگ دره: در شمال شرقی شیرگاه یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی یعنی آبشار و جنگل پلنگ دره وجود دارد، منطقه معروفی که پاتوق طبیعت‌گردان و گشت‌وگذار در دل جنگل‌های شمال است، برای دسترسی به این آبشار باید حدود ۱۳ کیلومتر از پاسگاه نگهبانی منابع طبیعی در یک جاده خاکی عبور کنید، در ابتدای مسیر هم جنگل‌های زیبای این منطقه شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

دریاچه لفور: در روزهایی که در شیرگاه به سر می‌برید حتماً سری هم به منطقه لفور بزنید، در این منطق جنگل‌های زیبای هیرکانی را می‌توانید به تماشا بنشیند و البته دریاچه لفور که به‌نوعی سد است و آن را به سد لفور یا سد البرز هم می‌شناسند.

برای دسترسی به دریاچه لفور باید از جاده فیروزکوه بروید تا شهر بابل بروید. همچنین از جاده هراز هم می‌توانید به آمل و بابل رسیده و از آنجا به بابل‌کنار و سه‌راهی شیردارکلا بروید. در این منطقه از هر که بپرسید، مسیر دریاچه را به شما نشان خواهد داد.

روستاهای شیرگاه؛ از روستای کلیج خیل تا روستای بورخانی

روستاهای زییابی نیز در اطراف شیرگاه وجود دارد که می‌توانید به آنها سری بزنید و در کنار استفاده از محصولات محلی که توسط خود روستاییان تهیه می‌شود، از هوای خوش و طبیعت شگفت‌انگیز آن نیز بهره‌مند شوید.

روستاهایی همچون روستای کلیج خیل و روستای بورخانی که طبیعت زیبا و مردمان خونگرم این روستاها شما را برای چند روز از شلوغی‌ها و دغدغه‌های شهر دور خواهد کرد.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا